
Inspiration
Här kan du hitta artiklar och se inspelningar från tidigare event och webinar. Kanske upptäcker du något spännande som du vill veta mer om?
Filter

04.02.25
Artikkel
CRM
CXM
Från transaktioner till relationer: Kundupplevelsens roll i den nya eran av affärsutveckling.
I en tid där produkter och tjänster snabbt blir utbytbara har kundupplevelsen (CX) blivit den verkliga konkurrensfördelen. Men ansvaret för att driva denna förändring ligger inte enbart hos kundserviceavdelningen – det börjar med strategiska, datadrivna marknadschefer (CMOs). Med den snabba utvecklingen av teknik, ökade kundförväntningar och begränsade marknadsbudgetar har CMOs idag en avgörande roll i att leda innovation, skapa mätbara resultat och balansera teknikinvesteringar med personaliserade kundupplevelser. Det är deras förmåga att navigera denna komplexa miljö och samtidigt koppla samman företagets mål med kundernas behov som definierar framgången i den nya CX-eran.

08.01.25
Artikkel
CRM
CXM
Kundresan: Nyckeln till affärsvärde och lojalitet
För att möta kundernas ökande krav på sömlösa och personliga upplevelser måste företag förstå varje steg i kundresan. Kunder förväntar sig relevanta och värdeskapande upplevelser oavsett kanal. Flertalet konsumentundersökningar visar att personalisering avgörande för lojalitet, då kunder premierar företag som förstår deras behov.

17.12.24
Artikkel
CRM
Marketing Automations
Martech coaching
Så lyckas du med Martech och Marketing Automation – tips för en smidigare vardag. I en tid där marknadsföring allt mer handlar om att kombinera data, teknologi och kreativitet kan Martech och Marketing Automation vara nyckeln till framgång. Men för många marknadsavdelningar känns tekniken som en barriär snarare än en möjlighet. Verktygen finns där, men hur använder man dem på ett sätt som faktiskt förenklar det dagliga arbetet och genererar tydliga resultat? Den stora utmaningen är ofta att översätta strategier och tekniska möjligheter till något som fungerar praktiskt. Det är lätt att hamna i en situation där systemen känns överväldigande och målen diffusa. Här är några insikter om hur företag kan få ut mer av sina Martech-investeringar och skapa en bättre balans mellan strategi, teknik och utförande.

10.12.24
Artikkel
CXM
Så optimerar du kundupplevelsen för ökad lojalitet och affärsnytta
I dagens konkurrensutsatta landskap är en stark kundupplevelse inte längre bara en fördel – det är en nödvändighet. Företag som lyckas optimera sina kundupplevelser skapar inte bara nöjdare kunder utan stärker även sin position på marknaden och driver långsiktig tillväxt. Men vad innebär det egentligen att optimera kundupplevelsen, och hur kan företag ta konkreta steg för att nå dit?

15.04.24
Artikkel
Martech
Nya kraven från Google och Yahoo för e-post som marknadsföringskanal
Om e-postmarknadsföring är en viktig del av din marknadsföringsstrategi så behöver du sätta dig in i de nya kraven från Google och Yahoo.

28.02.24
Artikkel
Martech
Hantera ditt lojalitetsprogram med Trigg Loyalty
En lojalitetsplattform som ger dig flexibilitet och kontroll, utvecklas av Oculos efter 25års erfarenhet av arbete med kundlojalitet.

07.02.24
Artikkel
Marketing Automations
Träffa Hampus, Marketing Operaton Specialist
Våra Marketing Operation-resurser är bland de viktigaste vi har inom marketing automation och personaliserad kommunikation. Såhär driver de din marknadsföring framåt.

06.12.23
Artikkel
Loyalty
Loyalty Day 2023 - Summerat
Loyalty Day 2023 blev en succé! Här får du en kortversion av innehållet som blev presenterat.

30.11.23
Artikkel
Analys
Kom igång med analys av din kunddata
Att analysera din kundbas och förstapartsdata behöver inte vara lika avancerat som du tror. Vi guidar dig genom några enkla första steg.

16.11.23
Artikkel
CRM
Marketing as a Service (MaaS)
Optimera din marknadsföring med Marketing as a Service (MaaS) – en flexibel lösning för dagens företag.

17.10.23
Artikkel
Loyalty
Behöver du en genomgång av ditt lojalitetsprogram?
Läs mer om vår nya tjänst Oculos loyalty review & planning - ett snabbt och effektivt sätt för dig att gå igenom ditt lojalitetsprogram.

17.10.23
Artikkel
CRM
Optimera din annonsering med förstapartsdata: MarTech + AdTech = MadTech
Läs mer om hur du kan utnyttja din förstapartsdata i din annonsering.

12.09.23
Artikkel
Loyalty
Kundklubb och lojalitet i lågkonjuktur
Att jobba målinriktat och datadrivet med dina lojala kunder är det smartaste du kan göra i osäkra tider.

04.06.23
Artikkel
Martech
9 tips för att lyckas med MarTech (marketing technology)
Hur du ska tänka innan du väljer plattform, vad som är viktigt vid implementering och driften av en ny teknisk plattform.

02.06.23
Artikkel
Marketing Automations
Marketing Automation för e-handel – 7 Flöden du bör ha på plats
7 stycken automationer som kan sättas upp för din e-handel som gör att du sparar både tid och pengar, samtidigt som du ökar lönsamheten.

02.06.23
Artikkel
Loyalty
Hur du följer GDPR och riktlinjer och samlar in och använder kunddata för personaliserad kommunikation
Det kan vara svårt att hänga med i de nya riktlinjer och lagar som kommit till under senare tid. Förändringarna har bland annat påverkat hur vi kan samla in, spåra och använda oss av tredjepartsdata. Här går vi igenom vad du behöver tänka på för att agera i enlighet med GDPR.

22.05.23
Artikkel
Loyalty
Kundklubb är vägen till lojale kunder
Läs om hur du kommer igång med ditt lojalitetsarbete, vad du ska tänka på och hur du får en kundklubb på plats.